پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3124
-
الف
+

صحبت‌های ماه‌چهره خلیلی درباره در چشم باد

زنده یاد ماه‌چهره خلیلی در خصوص حضورش در سریال «در چشم باد» مصاحبه کرده است.

زنده یاد ماه‌چهره خلیلی در خصوص حضورش در سریال «در چشم باد» مصاحبه کرده است.

زنده یاد ماه‌چهره خلیلی بازیگر سریال «در چشم باد» سال‌ها پیش درباره این سریال گفت‌وگو کرده بود که در ادامه این گفت‌گو را خواهید خواند: 

چگونه با مسعود جعفری جوزانی آشنا شدید؟
دکتر «هادی کریمی» نویسنده فیلم نامه «چشمان سیاه»، بازنویسی فیلم نامه مجموعه «درچشم باد» را انجام می‌داد. از طریق ایشان با جوزانی آشنا شدم. پشت سر آقای جوزانی تابلوی عکس دختری با لباس شمالی بود، که گفتند شخصیت اول فیلم نامه «در چشم باد» براساس این چهره نوشته شده است. پس از تست گریم و لباس تا حد زیادی شبیه آن تابلو شدم. هشت قسمت اول فیلم نامه را که خواندم، جذب قصه آن شدم و فردای آن روز برای بستن قرارداد به دفتر جعفری جوزانی رفتم. شانس بزرگی به من رو کرد تا در این مجموعه با کارگردانی بزرگ همکاری کنم.

با آثار مسعود جعفری جوزانی آشنایی داشتید؟
 بله- به دلیل آشنایی ام به سینمای آسیا و اروپا ایشان را می‌شناختم. از طرفی نیز در دانشگاه نیویورک چند فیلم از ایشان تدریس می‌شود.

بازی در دو مقطع سنی (جوانی و پیری) برایتان سخت نبود؟
پس از گذراندن دوره بازیگری در لندن، وقت آن رسیده بود آموخته‌های خود را به اجرا درآورم. البته مادربزرگم با ۶۶ سال تجربه کاری، کمکم می‌کردند تا بتوانم از عهده هر کاری برآیم. برای بازی در هر اثری به خصوص مجموعه «در چشم باد»، از نظرات و راهنمایی‌های وی استفاده می‌کردم. چون با ایشان زندگی می‌کردم. مقطع پیری را به کمک مادربزرگم بازی کردم. یکی از بهترین دوران زندگی ام بازی در مجموعه «در چشم باد» بود. کار در این سریال حکم دانشگاه را برایم داشت. چون در کنار «سعید نیک پور» هنرمند و استادی بزرگ بازی داشتم و از ایشان بسیار آموختم.

پیش از شروع فیلم برداری، شیوه تمرینات کارگردان چگونه بود؟
جعفری جوزانی اعتقادی به دورخوانی و تمرین ندارد. هنگامی‌که با لباس روستایی، گریم، فضای کار و کلبه ای که در آن زندگی می‌کردیم مواجه شدیم، با نقش خود زندگی کردیم. به نظر می‌رسد آن صحنه‌ها بسیار طبیعی از کار درآمده است. جوزانی معتقد بود اگر ما در آن فضا قرار بگیریم، دیالوگ‌ها بهتر ادا می‌شود.

طراحی چهره آن هم در مقطع پیری چه قدر در ارائه بهتر نقش موثر بود؟
پس از این که تست گریم، روی چهره ام انجام شد و خودم را در آینه دیدم، توان نداشتم از روی صندلی بلند شوم. چون احساس می‌کردم بسیار فرسوده شده ام. آن زمان بود که فهمیدم طراحی چهره به حس بازیگر بسیار کمک می‌کند. هنگامی‌که می‌بینی پیر و فرسوده شده ای، حرکات و رفتارت خواه ناخواه تغییر می‌کند.

تجربه هم بازی بودن با بازیگران مطرح سینما (نیوشا ضیغمی، پارسا پیروزفر و کامبیز دیرباز) چه طور بود؟
نیوشا ضیغمی‌
 نخستین تجربه بازیگری‌اش بود. هنگام بازی در مجموعه «در چشم باد» ۶ ماه هم اتاقی بودیم البته پارسا پیروزفر آن زمان تا حدی شهرت داشت. کامبیز دیرباز هم بیشتر تئاتر کار کرده بود. به هر حال چون زودتر از من پا به عرصه هنر گذاشته بودند، برای ارائه بهتر نقش بسیار به من کمک کردند. معتقدم اگر بازیگر مطرحی مقابلت قرار گیرد شانس آورده ای و خوشبختانه من این شانس را داشتم.

ه خ/ ص گ

نظر شما
ارسال نظر